Miért érdemes SEO szakembert megbízni a kulcsszókutatással

Számos hiba van, amelyet a kulcsszókutatásnál laikusként elkövethetünk. Ez nem csak egyszerűen a legnagyobb keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavak keresését jelenti. Érdemes megvizsgálni, hogy adott kulcsszó hoz-e értéket, eladásokat a vállalkozásunk számára. Összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, amelyeket nem szabad figyelem nélkül hagyni a kulcsszókutatásnál.

Tudnivalók a kulcsszó keresési mennyiségről

Sokan gondolják tévesen, hogy a legnagyobb keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavak keresésére kell koncentrálni. A jó SEO szakember tudja, hogy a kulcsszókutatás ennél sokkal többet jelent.

Mit jelent a keresési mennyiség?

A SEO-ban a keresési mennyiség az egyik leggyakrabban használt mutató. Segít felmérni a különböző kulcsszavak népszerűségét, valamint segít megjósolni a keresési forgalmat, amelyet a rangsorolásunk révén szerezhetünk.

Mit jelent a kulcsszó keresési mennyisége?

A kulcsszó keresési mennyisége egy fontos SEO mérőszám, amely megmutatja, hogy egy adott kulcsszóra, egy adott helyen, átlagosan havonta hányszor keresnek rá. Gyakran a Google-ban végzett keresések számát jelenti, de más keresőmotorokra is vonatkozhat a mutató.

Fontos különbséget tenni, hogy nem a rákereső emberek számát jelenti, hanem a kulcsszóra végzett tényleges keresések számát mutatja. Egyszerű példával szemléltetve, ha egy kulcsszó havi keresési mennyisége 100, akkor ezeket a kereséseket 100 különböző személy hajthatta végre. Vagy csak 10 ember végzett 10 keresést.

Mit célszerű figyelembe venni?

Egy SEO specialista azon dolgozik, hogy az oldal bizonyos kifejezésekre lehető leghamarabb jelenjen meg a SERP-ben, vagy más szóval a keresőmotor találati oldalon.

Keresési mennyiségek éves átlagok

A legtöbb SEO eszköz éves átlagban mutatja a keresési mennyiséget. Ez jó azokra, amelyekre egész év során viszonylag állandó keresési igény tapasztalható. Viszont félre vezető lehet a népszerű trendek, vagy szezonális keresési lekérdezések esetében.

Nem mindegyik keresés eredményez kattintást

Maga az a tény, hogy az emberek keresnek valamit, az nem biztos, hogy a keresési eredmények bármelyikére rá is kattintanak. Egy 2020-as tanulmány szerint a Google keresések kétharmada nem eredményezett kattintást. Tehát a nagy keresési mennyiség egy lekérdezés esetében nem feltétlenül azt jelenti, hogy magas keresési forgalmat fog generálni.

A nagyobb kulcsszavas keresési mennyiség nem egyenlő a nagyobb forgalommal

A SEO-ban a kulcsszó keresési mennyiség mérőszám használatának az a célja, hogy megbecsüljük egy adott oldal potenciális organikus keresési forgalmát – ha kulcsszó szerint rangsoroljuk. A tapasztalatok szerint az oldalak nem csak egyetlen kulcsszó alapján rangsorolnak. Gondoljunk bele, hogy az emberek, amikor keresnek valamit, azt számtalan módon fogalmazhatják meg. Viszont a Google elég jól megérti, hogy alapvetően ugyanazt a dolgot keresik, csak másképpen. Ezért ugyanazt az oldalt rangsorolja az összes ilyen lekérdezési variációhoz. Célszerű megvizsgálni a legmagasabb rangú oldalakat, majd megnézni, hogy összesen mekkora keresési forgalmat generáltak az általuk rangsorolt kulcsszavak.

Összegzés

Amikor kulcsszókutatást végzünk, több szempontot kell figyelembe venni. Nem célszerű az egyes kulcsszavak keresési mennyiségére hagyatkozni, amikor megbecsüljük a keresési forgalom potenciálját. Érdemesebb megvizsgálni a legmagasabb rangú oldalakat, és az alapján eldönteni, hogy ezeket képesek lennénk-e felülmúlni.